fredag 22 augusti 2014

Hållbar Livsstil

Jag kommer nu att lägga till en kategori här.

Hållbar Livsstil.

Här är det tänkt att inlägg som handlar om hållbarhet, eller tips om en hållbar livsstil ska hamna.


Det första konkreta exemplet kan jag ta upp med en gång.

Naturlig och miljövänlig hårblekning:

Detta är någonting jag precis har testat och tycker fungerar fint. Jag väljer att hjälpa sommarsolen lite på traven. Solblekt hårt är någonting väldigt vackert och naturligt. Är det molnigt som det är nu eller om man vill påskynda processen lite kan man göra följande.

Blöt håret och torka det handukstrorrt.

Blanda 2 c-vitamintabletter som du krossar med 2 msk honung och 3 matskedar balsam.

Kleta in i håret och låt verkar i en till två timmar.

Skölj ut och tvätta håret med schampo.

Detta har gett mig en nyans ljusare hår och mina naturliga slingor har framhävts väldigt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar