onsdag 2 april 2014

Inte mitt år

Nu är det inte roligt längre. Har åkt på en bihåleinflammation. Jag missade skolan hela februari och det var otroligt jobbigt att klara av kurserna men jag gjorde det!

Nu har jag åkt på ytterligare en bihåleinflammation och har missat en del på de två nya kurserna som började nu.

Det är helt enkelt inte mitt år i år. Men här kommer tips på vad man kan göra om man är sjuk en längre period och inte vill tappa allt för mycket i skolan.

  • Håll jämn studietakt, läs angivna sidor i kurslitteraturen
  • Vila, drick mycket
  • Anteckna det du tycker är svårt som du läser
  • Kika på powerpointen som skulle varit på respektive föreläsning
  • Lite är bättre än inget. Orkar du inte hålla takten så tänk på att lite är bättre än inget. Alltid fastnar någonting och du har lättare att förstå föreläsningarna när du väl kommer till skolan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar