måndag 24 juni 2013

Glad midsommar var det ja...

Uch och fy..

Helgen har varit ett regnfyllt kaos. Det som skulle bli bra blev katastrof. Det började fint med midsommarkrans och mat. Lite senare hittade jag killen på toa. Det såg ut som om någon slaktat en gris. Han sa att det inte var någon fara men jag ringde sjukvårdsupplysningen som ville skicka ambulans. Han vägrade så vi körde i 160 till akuten där han trillade i hop. Han förlorade 2 liter blod den natten. Dropp och blodtranfusion. Kirurg på stand by. IVA och kontroller var femte minut.
Efter en gastroskopi visade det sig vara blödande magsår..

Inte många timmars sömn och därför inget uppdaterande heller. Nu är han hemma och stabil men jag har åkt på en jäkla förskylning och feber. Antagligen pga oro... Nu skall jag försöka få några timmars sömn och äta lite mat med familjen. Sen hoppas jag att det sakta återgår till det normala igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar