torsdag 23 maj 2013

Klump i magen

Uch detta är inte roligt att bevittna.

Från bussen till skolan har jag idag sett sammanlagt 5 tiggare. Detta handlar om en sträcka på 200 meter. Den senaste veckan har jag också fått bevittna andra jobbiga händelser relaterat till tiggare.

I cafeterian får man inte sitta obevakad. Där står det tiggare och väntar på att man skall bära bort sin bricka och är det någonting kvar som inte är uppätet springer de dit och haffar det innan man hinner slänga det i soptunnan. Himla jobbigt faktiskt.

I biblioteket får man inte heller vara i fred. Det spelar ingen roll att man sitter i den tysta salen, datasalen eller bland böckerna. De är överallt och bevakar. De går och letar i soptunnor och har man en tom petflaska eller en petflaska med vatten så tar de den utan att man märker det. Jag har blivit av med två stycken så det har resulterat i att jag rivit av etiketterna på de nya jag tar med mig så de inte går att panta.

På handikapptoaletten i går var det spår av tvättmedel i hela handfatet och allmänt smutsigt. Detta är verkligen jättejobbigt och det blir svårt att koncentrera sig på pluggandet.

Vad ska man göra? Man mår dåligt av bara tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar