tisdag 30 april 2013

Valborg

Idag är det som bekant valborg! Amatörernas afton i mångt och mycket. Jag har nästan alltid fixat ihop något kul för mina vänner på valborg. När man var 15, 16 år drog jag med mig mina vänner till havet och grillade och de senaste åren har vi varit hos mig och grillat, spelat spel och umgåtts. Men detta är nog första året som jag inte känner att jag orkar med att dra ihop något och vad händer då?
INGENTING! Inte någon tar tag i det utan alla förväntar sig att jag ska göra det och bara väntar på en inbjudan eller att jag hör av mig. Ibland blir man lite besviken.

Jag känner kanske inte att jag vill sitta i en skog och dricka hembränt men att ta en pilsner i vänners sällskap på något trevligt ställe är väl aldrig fel. Göra middag tillsammans eller åka ut till någons sommarstuga är andra bra alternativ. Morrhoppa alltså..

Jag har redan sett "barn" utanför med drycker annat än lättmjölk innanför jackan. Hoppas att de är förståndiga nog och väljer säkra miljöer iallafall.
Vårväder har vi inte direkt så det kanske inte blir så mycket party i skogarna utan de kanske håller sig inne hos varandra. Sommaren känns ändå ganska långt bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar