söndag 21 april 2013

HM håller ojämn kvalitet

H&M är ett attraktivt bolag att investera i då det har en hög direktavkastning och förväntas öppna 250 nya butiker runt om i världen. En hög soliditet är attraktivt för vissa investerare och en filosofi som HM tar hårt på.

När det gäller deras butiker kan jag som konsument säga fäljande: Ojämnt och rörigt.

Det skiljer sig väldigt mycket från butik till butik. Jag var igår i kungsbacka och shoppade och gick då in på HM. Jag såg tydligt ett mönster. I en del var business, en annan vardag, en tredje del ungdom, en fjärde var underkläder och en avdelning barn. Lite trångt var det som det alltid är i HM butikerna och personalen var trevlig men överdivet kundorienterade.

Idag var jag på frölunda torg och i den HM butiken är det hopplöst. Hej kom och hjälp mig alltså. Grejer överallt, ett plagg fanns på 6 olika ställen bland andra ickerelaterade plagg och det var så trångt att man inte kunde titta på kläderna ordentligt. Man gick och var förvirrad och tittade efter t-shirtar och vips så var man på underklädesavdelningen utan att man märkte det för att det var så otroligt rörigt. Personalen var urusel, otrevlig och såg väldigt besvärade ut. Jag vet att HM:s koncept är massproducerade kläder till lågt pris och bra kvalitet och att man kanske lägger mindre fokus på kundbemötande och butiksinredning och placering men snälla!! Gekås är bättre sorterat än strukturerat än detta. Man blir trött av att bara gå in två meter i butiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar