måndag 8 april 2013

Allt är inte guld som glimmar..

Allt är inte guld som glimmar.

Fick reda på igår att en klasskompis från grundkolan hade köpt en splitter ny Mustang. Oj tänkt jag, han är 22 år gammal så det måste ju går riktigt bra för honom. Jag pratade med min kompis som känner honom lite bättre och fick reda på att skenet nog kan bedra.

Han jobbar tydligen timmar någonstans på ett lager, bor hos sin mamma och har fått ett bra lån.
Han är så grym invände min vän. Fatta att äga en Mustang!
Nej!! Han äger ingen Mustang! Han har inte köpt den för egna pengar och äger den inte! Det är ett kreditinstitut som äger den. Inte häftigt och mig imponerar han inte det minsta på. Det är bara ett bevis för hur obota korkad han är!! Han ligger dessutom och betalar försäkring, bensin (dom drar en del) och annat för en bil han inte ens äger...

 
Dessutom kan det bli som det blev för en annan kille jag känner. Han köpte en splitter ny bil för en halv miljon som han inte hade. Han råkade totalkvadda den och det var några år sedan. Han betalar fortfarande av den bilen trots att den inte existerar. Hur coolt är det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar