fredag 1 mars 2013

Vad gör jag när jag ledig

Vad gör jag när jag är ledig och fri från föreläsningar?

Till exempel idag. Idag är jag "ledig".
Jag brukar börja med att sova någon timma extra. Idag sov jag till klockan sju. Jag brukar göra lite extra lyxig frukost med färskpressad juice, kaffe och macka.

Kollar på nyheterna, surfar, updaterar mig om det ekonomiska läget, kollar sommarjobb och slöar lite nån timma. Sen brukar jag plugga en stund, gå ut och gå, plugga lite till och sen är jag fri att göra precis vad jag vill. Då kan det bli att jag sitter vid pianot eller om kompisarna inte jobbar att jag sticker in till stan med dem.

Ungefär så ser det ut. Jag pluggar alltid då jag vill ha helgerna helt fria till att umgås med vänner och bara göra icke pluggrelaterade saker så hjärnan får en paus. Det tror jag är viktigt.


idag blir det kanske en promenad till havet efter förmiddagens bestyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar