lördag 15 december 2012

Värdefulla smycken

I göteborg är det på nollan och snöar.

Jag är just hemkommen från guldsmeden då jag lämnat in ett smycke som skall värderas, lagas, graveras om och spåras.
Det var min farmors och hon fick den från sin mamma, Annie. När min farmor blev sjuk så fick dom klippa upp ringen och jag fick då den. Hon skall begravas på onsdag och jag önskade att jag kunde ha på mig ringen men den hinner inte bli klar. Tyvärr. Det är 18karat guld med en rubin i och Annie ingraverat. Den är antagligen från väldigt tidigt 1900-tal.

 
 
 
Men någonting jag kommer att bära är ett halsband som jag fick på min sextonårsdag från henne. Hon hade fått det från sin mamma, Annie när hon var i samma ålder.
Det är silver med orginalkedja från farmor. Stenen är förmodligen en  rubinspinell.
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Hej, sjukt fin blogg du har. Headern är underbar!!
    Jag önskar om du kunde lämna en kommentar på min kommentarlös blogg ^^

    Mvh
    Helin Messi

    SvaraRadera