lördag 29 december 2012

Det är okej att bojkotta nyår

Ja, tro det eller ej!¨

Men det är faktiskt okej att bojkotta nyår. Fast jag känner mig nog inte så bekväm med det ändå måste jag säga. Men det är okej!
Dock har jag ju för en gång skull hittat en klänning som är alldeles för snygg för att inte ha på sig om man nu skulle ignorera det faktum att nyårsafton ofta är en festafton.
Men det beöver inte vara så allvarligt. Jag är visserligen bjuden på fest men är inte jättepepp på fylla och slagsmål (då jag känner mig extremt otrygg i sådana situationer pga the past).

Nä. Mina planer blir följande. Bjuder över två av mina finaste vänner som också vill ta det lugnt för att göra lite marsipanfigurer och spela musik. Sedan får vi se om vi är sugna på fest eller inte. Vi tar det som det kommer.

Men hörrni, det är faktisk okej att vara ensam också. Det är ett ypperligt tillfälle attläsa den där boken man aldrig läste, eller planera för nästa år, göra en ekonomisk översikt eller kanske skämma bort sig själv genom lite skönhetsvård?

Det löser sig! Ha ingen ångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar